Den 1/10 fick vi veta att vår son fått Diabetes och nu försöker vi sakta men säkert lära oss allt om detta?! Vi är inskrivna på sjukhuset fortfarande och blir nog kvar en vecka till.
Jag är tacksam för alla tips och tricks om alltifrån sprutor, mat till ekonomin.. I Januari får vi dessutom en bebis och allt känns väldigt kaosartat just nu. Det är en enorm sorg såhär i början. Sonen är 5 år och vi misstänkte ingenting, trodde att han fått urinvägsinfektion då han helt plötsligt kissade i sängen om natten så jag ringde vårdcentralen där vi inte fick någon akuttid och hon påpekade hur normalt det är att kissa på sig fram till 6-års ålder.. som tur var så gav vi oss inte utan åkte till distriktsläkarjouren som genast skickade upp oss till barnakuten. Där dom konstaterade att han har Diabetes. Vilken chock, vi som trodde att vi skulle få lite pencillin och åka hem igen.
Blir så arg på damen på vårdcentralen då man tänker på detta..jag påpekade gång på gång för henne att han ALDRIG kissat ner sig tidigare utan varit torr sedan han var 2½ år...och att jag tycker det är konstigt om han helt plötsligt bara kissar på sig. Fick ingen hjälp alls.